top of page
Image by Nik Owens

FAQ

Frågor som kan dyka upp!
Finns det fortfarande frågetecken så tveka inte att
kontaka oss här

  • Hur serveras pizzan?
    Vi har tre olika serveringsalternativ att välja mellan. Buffé - Pizzorna gräddas kontinuerligt från avtalad tid och slicas upp i fyra-sex bitar på brickor på vår pizzabuffé. Gästerna, i grupp om fem till tio personer åt gången, ombeds komma fram och ta mat. Självklart får man gå fler gånger. Mingel - En servering som passar fint till just mingel till t ex företagsevent, bröllop eller kalas. Vår personal cirkulerar runt med nygräddade pizzaslices och serverar era gäster. Vi bistår med tillbehör så som servetter, engångstallrikar etc. Bankett - Önskas en mer formell servering, kan vi erbjuda bankettservering där pizzor serveras vid borden i omgångar och gästerna tar för sig själva. Vi hjälper till med vad vi själva rekommenderar för varje bokning.
  • Hur bokar man in er?
    Superenkelt! Fyll i formuläret under någon av passande cateringalternativ i menyn, så återkommer vi med svar inom 1-2 arbetsdagar - oftast samma dag!
  • Vad serverar ni?
    Vårt fokus ligger i handsträckta, färskt bakade napolitanska pizzor med autentiska råvaror. Du kan kombinera pizza med en härligt varierad salladsbuffé och smarriga desserter. Till företag erbjuder vi även matiga sandwiches på focacciabröd (kommer inom kort). Allt vi serverar är lagat av oss, med inspiration från Italien, Balkan och andra Medelhavsländer. Vi utvecklar och varierar vår meny kontinuerligt, efter säsong och inspiration.
  • Hur lång tid tar det att ställa i ordning?
    Vi ankommer ca 1 timme innan servering och ställer upp vår station och utrustning, nästintill obemärkt. Efter service packar vi ner på ca 30 min, tackar för oss och beger oss.
  • Vad händer vid dåligt väder?
    Finns det möjligheten att ställa upp inomhus vid dåligt väder så löser vi catering och servering. Vid mer extrema väderförhållanden finns det dock risk att vår medverkan kan bli inställd.
  • Våra betalningsvillkor?
    Vid godkännande av offert, tar vi en handpenning på 1000 kr. Vänligen inkludera ditt namn och bokningsdag som meddelande. Handpenningen dras av från den slutgiltiga fakturan. Efter eventet sker betalning via faktura med 10 dagars betalningsfrist.
  • Utkörningsavgift & servicekostnad
    Vår fasta avgift vid bokningar avser kostnaden för framkörning, upp- och nedpackning samt tre servicetimmar. Vardagar 3500:- exkl. moms. Helger och röda dagar 4000:- exkl. moms. Avgiften ökar beroende på geografiskt avstånd och storlek på event, ifall vi är i behov av ökad tid och bemanning. Vi offererar de priser som gäller för just dig när du gör din beställning.
  • Vilken typ av event gör ni catering för?
    Privatfester så som bröllop, student och kalas för både vuxna och barn. Företagsluncher och event, afterwork m.m. Vi syns gärna även på musik, kultur och idrottsevenemang nära dig.
  • Erbjuder ni glutenfria och veganska alternativ?
    Självklart! Våra glutenfria pizzabottnar är gjorda av oss och skyddas väl innan och under tillverkning för att undvika kontakt med övrigt gluten. I och med att vi dagligen använder vetebaserat mjöl i vår produktion och samma ugnar används för alla våra pizzor kan vi dock inte garantera att alla våra menyval är helt fria från gluten. Vi har även vegansk ost och protein. Vi har god erfarenhet av olika matallergier och kan anpassa våra menyer efter era behov. Meddela oss era önskningar så tar vi fram goda lösningar!
  • Hur många pizzor kan ni göra per event?
    Vi kan göra pizza till 200+ personer, oavsett var och när. För lokala event i Göteborg har vi högre kapacitet. Ta kontakt så diskuterar vi ert upplägg! Vi räknar på cirka 4 till 5 slicar i snitt per person, och har alltid med oss extra deg ifall. Ingen ska gå hungrig när vi lämnar.
  • Hur långt reser ni?
    Vi utgår från centrala Göteborg med ca fem mil med omnejd. Övrig sträcka debiteras per kilometer.
  • Våra avbokningsvillkor?
    Fri avbokning gäller upp till 7 dagar innan eventet. Därefter debiteras 50% av det offererade beloppet.
  • Hur tidigt behöver jag boka?
    Ju tidigare desto bättre, minst fem arbetsdagar innan. För bokningar under vår- och sommar rekommenderar vi er att vara tidigt ute. För att säkra din bokning tar vi en handpenning på 1.000 kr som sätts in på bankgiro konto - vänligen inkludera ditt namn och bokningsdag som meddelande. Handpenningen dras av från den slutgiltiga fakturan.
  • Vad behöver vi?
    Yta: Ca 3x3 meter, plan yta. OBS! Vi är ingen foodtruck, utan utgår från ett flexitält. Elektricitet: Nej, inte i utgångspunkt tack vare att våra ugnar är för utomhusbruk och utrustning är självförsörjande på gasol. Bokas det in extra eventutrustning av oss så kan elektricitet behövas. Under bokningsprocessen hjälper vi er med vad som behövs just för ert event. Gäster: Glada men hungriga!
bottom of page